יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

אתאיזם-דבר חריג בישראל? /רועי שטוירמן

איזו התחשבות יש בחילונים ובאתאיסטים בישראל?


אני חגגתי לפני כחודש את בר המצווה שלי. אם חלקכם תהיתם, אני לא עולה לתורה. בניגוד ליותר מ-90% מהילדים לא עליתי לתורה. מספר ילדים מתפלאים וחושבים שזו חובה לכל יהודי לעלות לתורה ואינם מכבדים את השקפתי הדתית. לא רק זה, המדינה אינה מתחשבת כלל באוכלוסיית האתאיסטים בישראל. אתאיסט לא מקבל הטבות או שירותים ציבוריים שנוגדים את חוקי הדתיים והחרדים במדינה. לחרדי יש הטבות, יחידות דיור מוזלות, הנחות במיסים ועוד דברים שעוזרים לו כלכלית וחברתית. בנוסף, כמעט הכל במדינה מתנהל ע"פ חוקי הדת: אין תחבורה ציבורית בימי שבת, לא נוסעים ביום כיפור, אוכל לא כשר כמעט ואינו נגיש בארץ ואפילו אזורים מסויימים נחסמים לתנועה בשבת ובחגים. אתאיסט מחוייב ללמוד שיורים דתיים (כמעט 6 שעות שבועיות!) ודתיים כמעט ואינם מחוייבים ללמוד דבר מלבד לשיעורי תורה וכו'. חילונים משלמים מיסים לחרדים, אבל חרדים מקבלים פטור מתשלום מיסים. זה מוכיח שאין שוויון דתי בישראל. שעון חורף מוקדם, שיעורים דתיים חובה, תחבורה ציבורית אינה קיימת בשבת, אין ערוצי טלוויזיה ו-V.O.D ביום כיפור, פטור מצבא לחרדים, אוכל לא כשר בארץ כמעט לא נגיש, חנויות מועטות פתוחות בשבת ועוד, כל אלה הם מתוך התחשבות באוכלוסייה הדתית. איזה התחשבות יש מצד המדינה והאוכלוסייה הדתית בחילונים ובאתאיסטים בפרט?
לסיכום,  לא רק שאתאיסטים נחשבים מבחינת החברה דבר חריג ויוצא דופן, אין כמעט שום התחשבות בהם בארץ.

2 תגובות:

  1. נטע:
    הי רועי, כפי שכבר אמרתי המאמר מצוין. הוא מתחיל בסיפור אישי ומתרחב לאמירה וטיעונים כלליים ובאופן הזה הוא לוכד את הקורא וגורם לו להתעניין, וזה אחד הדברים החשובים - לגרום לקורא לחוש מעורב, להתעניין. לגבי הטיעונים, הם כתובים ברהיטות, לא ארוכים מדי, יש למאמר קצב טוב. בקיצור מצוין

    השבמחק
  2. שלום זה עידן. הנה תיקון ועריכה:
    אני חגגתי לפני כחודש את בר המצווה שלי. אם חלקכם תהיתם, אני לא עולה לתורה, בניגוד ליותר מ-90% מהילדים לא עליתי לתורה. חלק מכם מתפלאים וחושבים שזו חובה לכל יהודי לעלות לתורה ואינם מכבדים את השקפתי הדתית. לא רק זה, המדינה אינה מתחשבת כלל באוכלוסיית האתאיסטים בישראל. האתאיזם הא חוסר אמונה באל כלשהו. אתאיסט לא מקבל הטבות או שירותים ציבוריים שנוגדים את חוקי הדתיים והחרדים במדינה. לחרדי יש הטבות, יחידות דיור מוזלות, הנחות במיסים ועוד דברים שעוזרים לו כלכלית וחברתית. בנוסף, כמעט הכל במדינה מתנהל ע"פי חוקי הדת: אין תחבורה ציבורית בימי שבת, לא נוסעים ביום כיפור ואפילו איזורים מסוימים נחסמים לתנועה בשבת ובחגים. אתאיסט מחויב ללמוד שיעורים דתיים (כ-5 שעות שבועיות!)ודתיים כמעט ואינם מחויבים ללמוד דבר מלבד שיעורי תורה וכד'. חילונים משלמים מיסי לחרדים, אבל חרדים מקבלים פטור מתשלום מיסים. זה מוכיח שאין שיוויון דתי. דוגמאות לכך הן: שעון חורף מוקדם, שיעורים דתיים חובה ותחבורה ציבורית אינה קיימת בשבת. בנוסך לכך, גם קיים פטור מצבא לחרדים, חנויות מועטות פתוחות בשבת, ועוד. כל אלה הם מתוך התחשבות באוכלוסייה הדתית. איזה התחשבות יש מצד המדינה והאוכלוסייה הדתית בחילונים בכלל ובאתאיסטים בפרט? לסיכום, לא רק שאתאיסטים נחשבים מבחינת החברה דבר חריג ויוצא דופן, אין כמעט שום התחשבות בהם בארץ.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.