יום שני, 22 באוקטובר 2012

מאמר תגובה ל:"איזו התחשבות יש בחילונים ובאתאיסטים בישראל?"

דבר ראשון: מזל טוב לבר מצווה. אני חוגג בר מצווה עוד שלושה חודשים ואם שאלת? אני כן עולה לתורה, לדעתי עליה לתורה הינה זכות ולא חובה כפי שאתה מציג זאת, אך זה לא העניין.
אתחיל מההתחלה: בבקשה זה מההנחה שכל מי שדתי (ואני מדגיש דתי ולא חרדי, למרות שיש כמה חרדים שאני מכיר שדווקא כן עשו צבא ודווקא כן עובדים ועל זה, שאפו להם) מקבל זכויות יתר כפי שאתה מגדיר זאת. רק חרדים מקבלים זכויות אלה וגם לדעתי אין לכך שום ביסוס והצדקה.
אמשיך לטענתך על שביום כיפור אין V.O.D וטלוויזיה ואומר שני דברים. האחד הוא שאתה לא חושב שגם לך וגם לאנשים שמתפעלים את השירותים הללו מגיע יום אחד בשנה שבו תוכל לקחת פסק זמן מלחץ החיים המטורף שבו אנו חיים?
הדבר השני שארצה לציין הוא שרק ערוצים שמקורם בישראל לא פועלים, את מוזמן לצפות בנשיונל ג'יאוגרפיק וביורו ספורט כמה שרק תרצה.
אתה גם טוען שרוב החנויות סגורות בשבת אך ממש כמו שלהורים של כולנו מגיע יום חופש אחד בשבוע כדי להיות עם המשפחה, זכות זו מגיעה גם לעובדים של החנויות שאתה מציין. אתה לא חושב?
הנך מציין נתון (מופרך לדעתי, אך זה לא משנה) שלומדים 6 שעות שבועיות "דתיות" (או איך לא תגדיר זאת אחרת). מדינת ישראל היא מדינה עם לאום יהודי (או כמו שאמר דוד בן גוריון "הנני מחריז בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל) ולכן הקדשת כמה שעות בשבוע "ללימוד הדת" הנה לגיטימית לחלוטין.
זה נכון שחרדים (ושוב חרדים, לא דתיים, חרדים) פתורים ממיסים ומצבא ואני מסכים אתך שזה הזוי לחלוטין. אך כפי שאתה בוודאי יודע התעורר לאחרונה שיח בציבור על גיוס חרדים (הגיע הזמן באמת) ולכן יכול להיות שמצב זה ישתנה בעתיד הלא כל כך רחוק.
אתה טוען כי זאת בעיה להשיג אוכל לא כשר. האם שמעת פעם על רשת זניחה ששמה "טיב טעם"? וזאת ממש לא הדוגמא היחידה.
לסיכום המדינה לא מפלה לרעה אתאיסטים וחילונים אלא מפלה לטובה חרדים. יכול מאוד להיות שבעתיד הנראה לעין מצב זה ישתנה.

כתב: דוד מיכלס (חילוני)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.